Onze 4 V's

Verstaan, verdiepen, vertalen en verleiden

Doeltreffende communicatie begint met een sterk fundament

Verstaan, Verdiepen, Vertalen en Verleiden.

Met deze vier stappen als basis van elk marketingproces, weten we zeker dat we niets uit het oog verliezen. Door veel tijd en aandacht te steken in het luisteren naar de vraag van de klant, en nauwkeurig vooronderzoek, weten we welk pad we moeten bewandelen om te komen tot doeltreffende communicatie.


Wij verstaan

Voordat je een probleem kunt oplossen, moet je het eerst begrijpen

Dat betekent in eerste instantie goed luisteren. Een intakegesprek bij Stijlgenoten is daarom veel meer dan een overdracht van feiten. Wij stellen gerichte vragen om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de algehele situatie. Wat speelt er in een bedrijf, wat is het product, op welke doelgroepen richt men zich, wat wil het bedrijf bereiken en wat wordt er van ons verwacht?

Wij verdiepen

Een boodschap kan namelijk pas echt aankomen als we de ontvangers kennen

Als de ins en outs duidelijk zijn, gaan we ons verder verdiepen. Dat doen we door een analyse van de markt, de concurrentie en de doelgroepen. Een boodschap kan namelijk pas echt aankomen als we de ontvangers kennen. We doen deskresearch en raadplegen kenners, maar we gaan ook letterlijk de straat op om de doelgroepen zélf te spreken. We investeren tijd in deze fase, maar als het moet kan het snel. Door met de professionals rond de tafel te gaan zitten kunnen we in één of twee sessies de belangrijkste info boven tafel krijgen.

Wij vertalen

Nu is het tijd om alle informatie te vertalen naar een gerichte strategie

We brengen de klantreis in kaart en maken zo elke fase van deze reis inzichtelijk. Soms zijn er verschillende salesfunnels voor verschillende doelgroepen. Vervolgens kiezen we voor alle conversiepunten in de funnel de juiste mediamix. Een onbekende klant moet op een andere manier benaderd worden dan de klant die op het punt staat om tot aankoop over te gaan. Als deze keuzes zijn gemaakt, is het tijd voor de volgende stap.

Wij verleiden

Met ‘stopkracht’ die de doelgroep weet te raken

Nu het strategische speelveld in kaart is gebracht, gaan we dit omzetten in een creatief communicatieconcept. Vaste ingrediënten daarbij zijn meestal een pakkend beeld en een krachtige slogan die samen een aansprekend geheel vormen. Met ‘stopkracht’ die de doelgroep weet te raken. En dat met allemaal één duidelijk doel: mensen in beweging brengen!

Aan welke mix heb jij behoefte?

We vertellen je graag nog veel meer over onze diensten en producten, en hoe wij jouw merk nog sterker kunnen maken. Nieuwsgierig? Stuur ons een email, bel of vul het contactformulier in!