Vastgoed

30 vrijstaande villa's zeer snel verkocht

Wonen in Rietweelde

VOF Scheerwolde is een samenwerkingsverband van Reinbouw Vastgoed uit Dieren en Wilma Bouw uit Utrecht. Samen ontwikkelden ze Rietweelde, een plan voor 30 vrijstaande villa’s aan het water in Scheerwolde. De mooie omgeving en de voor waterliefhebbers ideale ligging is een unieke kans, maar de naam Scheerwolde was compleet onbekend. Daarom vroeg VOF Scheerwolde ons om de ultieme gebiedspromotiecampagne.

Brochure Rietweelde

Kapitaalkrachtige liefhebbers van water

Rietweelde bestaat uit 30 vrijstaande woningen op zeer ruime kavels aan het vaarwater in de kop van Overijssel. Centraal gelegen ten opzichte van de natuurgebieden de Weerribben en de Wieden maar in het onbekende en weinig aansprekende Scheerwolde. Het project is gericht op kapitaalkrachtige liefhebbers van water, rust, ruimte en natuur vanuit het hele land. Elke villa heeft een eigen haventje aan het Steenwijkerdiep. De villa’s zelf zijn projectmatig ontwikkeld. Daardoor vallen de kosten erg mee en is een vrijstaande villa op ruime kavel hier relatief betaalbaar. Er is erg goed nagedacht over het ontwerp en de verschillende opties die de kopers hadden om hun villa te personaliseren.

Het juiste gevoel overbrengen en helder informeren

Het gaat om unieke woningen op een prachtige maar niet al te centrale plek met relatief weinig voorzieningen in de omgeving. Het project kon niet bouwen op bekendheid van Scheerwolde maar moest het echt hebben van de omgeving. Daarom ontwikkelden wij een website en online campagne die in eerste instantie niet gericht was op het verkopen van woningen of kavels maar die bezoekers meenam in het gevoel van Rietweelde en hen liet zien hoe het zou zijn om daar te wonen. We gebruikten prachtige foto’s en video’s van de natuur om het juiste gevoel over te brengen en met de zorgvuldig samengestelde video’s en sfeerimpressies konden bezoekers Rietweelde online beleven. Naast de beleving zorgden we ook voor de praktische kant. Zo presenteerden we heel overzichtelijk alle opties voor het aanpassen van de villa’s en zorgden we voor een compleet online verkoopproces.

Boekwerk Rietweelde

Digitaal verkoopproces

De online campagne trok bezoekers naar de website, waar ze werden ondergedompeld in het unieke gevoel van wonen in Rietweelde. Dat werkte: de 30 woningen zijn erg snel verkocht. Vanwege het coronavirus ging het hele verkooptraject digitaal. Dat maakte de online beleving en een sterke site des te belangrijker.

Nicole Leeuw - accountmanager

Wil jij ook beter in beeld komen bij de juiste doelgroepen?

Neem dan contact met ons op. Nicole helpt je graag verder!