Middelsee

Vastgoed

Middelsee, hier komt iets moois boven water

Wonen waar ooit alleen zee was… In de nieuwe wijk Middelsee, net onder Leeuwarden kan dat straks. Op deze plek wordt in de komende jaren een compleet nieuw stadsdeel gerealiseerd met zo’n 3200 woningen. Een compact, stedelijk gebied met alles erop en eraan; water en groen, een stoere haven en een hoop sfeer. Een duurzame wijk met nieuwe woonvormen in alle soorten en maten, die alle ruimte biedt voor creativiteit, kunst, cultuur en hippe horeca. Maar hoe ‘schreeuw je dat van de daken’ als er nog niets concreet is?

Middelsee gebiedscommunicatie

Ik zie ik zie, wat jij niet ziet

Middelsee is een bijzonder nieuwbouwproject voor de Gemeente Leeuwarden, stedelijk en daardoor duidelijk onderscheidend. In 2018 werd dan ook een aanbesteding uitgeschreven voor een gedegen communicatiestrategie. Doel was om het plan zichtbaar te maken. Hoewel dit soort aanbestedingen doorgaans een langdurig en intensief traject met zich mee brengen, vormde het unieke karakter van het plan een trigger voor Stijlgenoten om toch aan te haken. Zowel de continuïteit in de opdracht als het beschikbare budget maakten het extra aantrekkelijk om dit mooie communicatieproject met volle overtuiging aan te gaan.

Perfecte pitch

Om optimaal aan te sluiten bij de visie in het stedenbouwkundig plan werkten wij onze strategie uit met interne specialisten en in externe partnerships. De pitch werd uitstekend ontvangen. We bepaalden hierin een doelgroep, leefstijlen en een overkoepelend archetype en lieten mooie ontwerpen zien voor de projectwebsite en het stoere logo. We lichtten onzen customer journey op basis van marketing automation toe en gaven aan hoe er in verschillende funnels geïnformeerd diende te worden om de doelgroepen continu en gestaag te prikkelen. Ook bedachten we manieren om aandacht te genereren voor de locatie, onder anderen met een bouwbord in 3D.

Middelsee pitch
Middelsee gebiedspromotie

Passende promotie van gebied en product

De eerste jaren hebben wij stevig online campagne gevoerd via ons beproefde Woonmens-traject. Het leverde uiteindelijk circa 3500 inschrijvingen en circa 3200 ingevulde enquêtes op. Waardevolle input waarmee we aantoonden dat er absoluut een doelgroep was en is voor Middelsee. Het is informatie die de gemeente en ontwikkelaars steunt in de te volgen strategie en die richting geeft aan de product- en gebiedspromotie van Middelsee. Precies dat is waarin Stijlgenoten, als full-service bureau, graag ook andere opdrachtgevers begeleidt.

En door!

Komende tijd gaan we de zichtbaarheid van Middelsee verder uitbouwen en inzoomen op het product: de woningen. Dit doen we door borden en wegwijzers te ontwerpen die op locatie worden geplaatst; deze geven een indruk van de exacte ligging van de deelgebieden en informeren met kaarten en tekst over het plan waardoor het steeds meer tot leven komt. Ook ligt er een voorstel voor een nieuwe uitgebreide projectwebsite. In de komende jaren blijven wij graag nauw betrokken bij de ontwikkeling van Middelsee.

Middelsee promotie
Nicole Leeuw - accountmanager

Wil jij ook beter in beeld komen bij de juiste doelgroepen?

Neem dan contact met ons op. Nicole helpt je graag verder!