CRM

Woonmens CRM, hét CRM voor nieuwbouwprojecten

Uw gehele verkoopproces gedigitaliseerd

Woonmens is onze bewezen marketingstrategie voor vastgoedprojecten. We werken hier al jaren mee, naar volle tevredenheid van ons en van onze klanten. Als kers op de taart hebben we daar nu eigen CRM-software aan toegevoegd. Daarmee kunnen we de strategie van Woonmens nog beter afstemmen op elk afzonderlijk project.

Een modulair systeem dat bestaat uit zes fases

Ons Woonmens concept is een modulair systeem dat bestaat uit zes fases die we stap voor stap doorlopen: Positioneren, data analyseren, vergroten, verrijken, schaarste creëren en verkopen. Je hoeft niet altijd alle stappen te doorlopen om een zichtbaar beter projectresultaat te behalen. Je kunt kiezen voor een klein, middel of groot traject. Bij een groter project kunnen zelfs meerdere deelplannen in verschillende fases naast elkaar lopen en elkaar versterken. Afhankelijk van het product, jouw wensen en het beschikbare budget bepalen we samen welk traject het meest geschikt is.

Ambities en doorontwikkeling van Woonmens

De Woonmensformule wordt veel gebruikt en is de afgelopen jaren helemaal geoptimaliseerd. Waar we een grote stap in hebben gezet, is de gebruiksvriendelijkheid voor consumenten en ontwikkelaars. Wij hebben een naadloze integratie van website, consumentenportaal en CRM met intuïtieve dashboards gerealiseerd. Onze afdeling webdevelopment heeft de kennis en kunde in huis om dit soort software zelf te ontwikkelen. Het was voor ons een logische stap om Woonmens uit te breiden met een eigen CRM-systeem. Daarmee is de cirkel rond: een perfect verkoopproces met software die daar perfect op aansluit.

Woonmens CRM voor nieuwbouwprojecten

Het Woonmens-CRM

Het door ons ontwikkelde CRM sluit naadloos aan bij het Woonmensproces. Het is modulair, net als de formule zelf en vanwege het eigen beheer kunnen we razendsnel dingen aanpassen, zowel aan het systeem als aan de interface. Deze technische aspecten zijn bij ons optimaal op elkaar afgestemd:

  • De website met informatie voor consumenten

  • Het CRM voor ontwikkelaars met alle verzamelde data

  • Het consumentenportaal voor communicatie tussen ontwikkelaars en geïnteresseerde consumenten

Deze drie systemen zijn geïntegreerd en ook makkelijk in dezelfde huisstijl vorm te geven. Alle lagen werken heel intuïtief. Voor de consumenten ziet het er betrouwbaar uit en zij vinden alle informatie op één plek. De drempels voor aanmelding zijn zo laag mogelijk terwijl tweetrapsverificatie zorgt voor goede beveiliging. Voor de ontwikkelaar zijn er verschillende dashboards met managementinformatie om alle stappen van het proces te kunnen monitoren. De data is makkelijk te scannen en zo gesorteerd dat elke medewerker in één oogopslag ziet wat voor hem of haar belangrijk is. De data die verzameld wordt, is eigendom van de ontwikkelaar. Wij verwerken de data alleen voor het Woonmens-traject en verkopen niks door. Het CRM voldoet aan de AVG-regels.

Woonmens CRM

Kwalitatieve data en gebruiksgemak

Met de gegevens uit het Woonmens-CRM kunnen we gerichter sturen. Daarom hebben we geïnvesteerd in de kwaliteit van de data. We hebben een onafhankelijk klantpanel ingezet om de vragen van onze woonwens-enquêtes flink te verbeteren. Met de huidige uitkomsten kunnen we beter benchmarken en verschillende gegevens koppelen of vergelijken. Plaats, soort kopers, soorten woningen én leefstijlen: wij kennen de criteria waaraan een lead moet voldoen om hem koper te maken. We kunnen sturen op kwalitatieve leads.

Een andere verbetering is de integratie van interactieve online kaarten met het woonaanbod. De gegevens van het woonaanbod worden op één plek ingevoerd en automatisch in de kaart geladen. Daar kan de consument direct zien welke woningen nog beschikbaar zijn en doorklikken naar de woningen van zijn keuze. Andere opties in het CRM zijn het vooraf plannen van acties zoals het live gaan van een site of het versturen van een nieuwsbrief, en er zijn ook verschillende opties om de toewijzing of loting te organiseren. Het is een modulair systeem met veel mogelijkheden. Van leads verzamelen tot analyse, van chatten tot toewijzing of loting. Er kan veel; de projectontwikkelaar bepaalt zelf welke onderdelen worden ingezet.

Het resultaat: nog scherpere data driven marketing

Woonmens-CRM versterkt de vastgoedmarketing en de mensen van Stijlgenoten doen daar nog een slag overheen. We combineren de data op projectniveau en de big-data uit het CRM met onze jarenlange ervaring en kunnen nog inhoudelijker adviseren. We kunnen beter sturen op aantallen en kpi’s en geven scherper advies over wanneer de communicatie opgeschaald moet worden of wanneer het juist een tandje lager kan. We adviseren ook over welke onderdelen van het modulaire systeem interessant zijn voor welk project. Met het CRM brengen we Woonmens een stap verder.

Interactieve kaart woonmens crm
Nicole Leeuw - accountmanager

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Bel vandaag voor een afspraak

Wil je meer weten over onze Woonmens formule? Of ben je benieuwd naar wat Stijlgenoten voor jouw vastgoedproject kan betekenen? Bel of mail Nicole voor een persoonlijke kennismaking of vul het contactformulier in.